- A. Reflectieleer
- 1. Uitgangspunten
- 1.1 Belangen
- 1.2 Context
- 1.2.1 Contextuele kennis
- 1.2.2 Pers.waarden
- 1.3 Cultuur
- 1.4 Perspectief
- 1.5 Positie
- 1.5.1 Subject
- 1.5.1.1 Prive-domein
- 1.5.1.2 Zakelijk domein
- 1.5.2 Object
- 1.6 Succescriteria
- 1.7 Wederkerigheid
- 1.8 Interactiviteit
- 1.9 Randvoorwaarden
- 2. Ordenen
- 2.1 Begrippen
- 2.1.1 Cogn.aandacht
- 2.1.1.1 Refl.soorten
- 2.1.1.1.1 Bewustwording
- 2.1.1.2 Refl.niveaus
- 2.1.1.3 Refl.stijl
- 2.1.1.4 Refl. handelen
- 2.1.2 Kwaliteiten
- 2.1.2.1 Functionaliteit
- 2.1.3 Kwantiteit
- 2.1.4 Doelen
- 2.1.5 Kaders
- 2.1.6 Reflectieve posities
- 2.1.6.1 Denker
- 2.1.7 Hulpmiddelen
- 2.1.7.1 Logica
- 2.1.7.2 Kunst
- 2.1.7.2.1 Betekenis
- 2.1.8 Voorwaarden
- 2.2 Modellen
- 2.2.1 Design Thinking
- 2.2.1 Spiraalmodel
- 2.2.1.1 Design abductie
- 2.3 Theorieen
- 2.3.1 Interactietheorie
- 2.3.2 OHRE
- 3. Levensloop
- 3.1 Ontwikkeling
- 4. Historie
- 5. Contrasten
- 6. Bronnen
- Inleiding V
- x.2.1.1.3 Zelfreflectie
- x.2.1.1.3 Zelfsturing
- x.2.1.1.4 Fenomeen
- z.2.1.1.1 Begrijpen
- z.2.1.1.2 Leren
- B. Methode
- 1. Denkwijze
- 2. Modelleringswijze
- 2.1 CREAM
- 2.2 Spiraalmodel
- 2.3 OHRE-model
- 2.4 Denkhoeden
- 3. Werkwijze
- 3.1. Werkvormen
- 3.1.1 Prof.reflectie
- 3.1.2 Redeneren
- 3.1.3 Moreel beraad
- 3.1.3.1 Hoofdvraag
- 3.1.4 Delibereren
- 3.1.4.1 Routine
- 3.1.5 Toetsen
- 3.1.6 Groepsreflectie
- 3.1.6.1 Veldonderzoek
- 3.1.7 Begripsreflectie
- 3.1.8 Zelfreflectie
- 3.1.8.1 Zelfkennis
- 3.2 Vaardigheden
- 3.3 Technieken
- 3.3 Technieken
- 4. Beheerwijze
- 4.1 Onderzoek
- 4.1 Onderzoeksfasering
- 4.2 Bewijsvoering
- 4.6 Design Thinking
- 5. Ondersteuningswijze
- 5.1 Reflectiecycli
- 5.2 Startvragen
- 5.2.1 Opdrachtsvragen
- 5.2.2 Zakelijk domein
- 5.2.3 Prive-domein
- 5.3 Leider
- Inleiding methode V
- C. Onderzoeker
- D. Ervaringsdesk.
- E. Studiemodules